luni, 4 ianuarie 2016

Planificare didactica cultura civica clasa a VIII a

CULTURĂ CIVICĂ – clasa a VIII-a    1 h/s


Nr.
Crt

Unitatea de învăţare

Conţinuturi
Competenţe specifice
Nr. de ore
Săptăm.

Obs

I.

AUTORITATEA





o   Introducere
§     Societatea democratică și valorile ei
§     Principiile democrației

o   Autoritate şi ierarhie

o    Raporturi între cetăţeni şi autorităţi: de conducere, de subordonare, respectarea autorităţii, respectarea cetăţenilor, controlul autorităţii de către cetăţeni, cooperarea cetăţeni-autorităţi (cooperarea dintre societatea civilă şi stat)


1.1. Utilizarea corectă şi adecvată a conceptelor cu conţinut civic în diferite contexte
2.1. Analizarea unor concepte şi valori specific societăţii democratice
2.2. Explicarea principalelor tipuri de raporturi existente între cetăţeni şi autorităţi
3.1. Rezolvarea în echipă a unor sarcini de lucru prin utilizarea capacităţilor empatice în diferite situaţii civice
4.1. Manifestarea iniţiativei în rezolvarea unor problem ale grupurilor din care face parte şi ale comunităţii locale
5.1. Participarea civică în situaţii în care este nevoie de acţiune socială

1
1
2

2

3



1
2
3-4

5-6

7-9


II.
LIBERTATEA ȘI RESPONSABILITATEA

o   Libertate personală, libertate politică şi libertate economică

o    Libertatea şi respectarea legilor; limite ale libertăţii;

o    Participarea cetăţenească şi responsabilitatea; decizie, acţiune şi asumarea consecinţelor acestora


1.2. Identificarea unor forme de libertate
2.3. Explicarea raportului dintre libertate şi respectarea legilor
5.2. Participarea cetăţenească cu asumarea responsabilităţii pentru consecinţele acţiunilor realizate

2


2



3+2

10-11


12-13



14-18








recapitulare
+ evaluare

III.





DREPTATEA ȘI EGALITATEA

o       Dreptatea. Forme şi situaţii de manifestare a nedreptăţii

o       Justiţia ca instituţie de apărare şi de înfăptuire a dreptăţii

o       Egalitatea. Egalitatea şanselor, egalitatea în faţa legii; problema corupţiei

1.3. Identificarea unor forme de dreptate şi de egalitate
2.4. Compararea formelor şi a situaţiilor de manifestare a dreptăţii şi a nedreptăţii
2.5. Caracterizarea relaţiilor existente între dreptate şi egalitate în diferite contexte
2.6. Explicarea modului în care acţionează justiţia pentru a apăra şi înfăptui dreptatea
3.2. Analizarea, în echipe de lucru, a unor situaţii de manifestare a nedreptăţii şi de nerespectare a egalităţii de şanse sau a egalităţii în faţa legii


2


1


2

19-20


21


22-23

Sem. II
IV.
PROPRIETATEA

o       Dreptul la proprietate; calitatea de proprietar; încălcarea dreptului la proprietate

o       Proprietatea publică, proprietatea privată şi economia de piaţă
1.4. Identificarea formelor de proprietate existente în cadrul economiei de piaţă
2.7. Compararea formelor de proprietate specific economiei de piaţă
4.2. Corelarea dreptului la proprietate cu responsabilităţile asociate acestui drept
4.3. Manifestarea respectului faţă de proprietate

2


3

24-25


26-28





evaluare
V.
PATRIOTISMUL

o       Complexitatea identităţii personale în prezent: identităţi multiple (familială, regională/locală şi naţională, naţională şi europeană etc.)

o       Ce este patriotismul, cum se manifestă?

o       Patriotismul şi integrarea europeană
1.5. Identificarea formelor de manifestare a patriotismului
2.8. Caracterizarea patriotismului în condiţiile integrării europene
4.4. Argumentarea complexităţii identităţii unei persoane pe baza apartenenţei la diferite tipuri de comunitate

3




2

1+1


29-31




32-33

34-35




Un comentariu:

  1. Harrah's Casino - Mapyro
    Harrah's Casino 삼척 출장샵 in New Orleans, LA at 3375 N. 파주 출장마사지 Front Street. Find reviews, 출장안마 hours, directions, coupons 구미 출장마사지 and more for Harrah's Casino in 화성 출장마사지

    RăspundețiȘtergere